Tired Sunday

      I woke up lately today TEHEE~  When I busy to clean up my room suddenly my phone was ringing. I answered the calling , I shock that is my father's voice. I look the screen ouhh yeahh, this form my father. He said, " please  packing cloths for your lil' brother okay. I will arrive at home in 15 minutes". I answer, " Haa, what ? Bukan adik cek darah je ke tadi ? Kena tahan wad ke , pa ? ". He said again, " yess, faster okay." 

    When my father arrived, I pun terus keluar and the same time my mother calling. She said, " please bring my t-shirt and blablablaa".  Aku masuk balik dalam rumah and cekau je baju mak mana yang nampak. Then, kunci balik rumah. Dapat call lagi, mak suruh beli barang so pergi lah kedai SPEED 99. Chopp, is it correct ? Whatever.  Dah siap beli, redah hujan yang sangat lebat tu. Walaupun aku sensitive dengan hujan tapi terpaksalah main redah je. Baru nak gerak pergi hospital, mak kata "bawa selimut ". That means aku kena patah balik pergi ambil. Bila nak gerak tu, jalan kena block. YEAHH, I loike it ! Sana sini jalan sesak. Ayah ikut jalan lagi satu, sampai tengah jalan tu ada kenduri kawin. Wedding tu jiran aku , so ayah pun berhentilah untuk singgah. Aku just waiting in the cars because I wear a jeans and t-shirt only. Tak selase lah if aku pergi kenduri rumah orang pakai jeans nie. 

    Tunggu punya tunggu, akhirnya menuju juga ke Hospital Serdang. Bila sampai dekat katil adik, aku terus landing sebelah dia. Di sebabkan main redah redah hujan tadi. Tidur kejap HAHA macam orang sakit pulak aku nie. When I woke up, perhh~  doctor ada depan mata. Terperanjat eden, aku bangun terus menghadap tingkap bilik. Ada budak kecil pandang pandang senyum senyum. Alahai, cair aku tengok dia HAHA aku pun pergi lah dekat katil dia dan bertanya, " nama adik apa ?, umur berapa? ". Dia jawab,"Muhammad Syazwan, umur 13 tahun. Kakak ?". Perhh~ tak percaya aku, budak kecil tu 13 tahun. Sumpah dia memang comel. Kitaorang sembang sembang macam dah 3 tahun kenal pulak. Selamat lah budak nie dia peramah, tak ada lah rasa segan aku nak sembang dengan dia. Yang aku terkejutnya, dia ada penyakit sakit buah pinggang. Ya Allah ! Aku ingatkan orang tua je ada, budak budak pun ada rupanya. Dia menghidap penyakit tu since umur dia berapa tahun entah. Yang sure nya masa kecik kecik. 

    Aku tak tahulah kenapa aku peramah sangat entah hari nie. Aku melawat budak budak dalam wad tu. Overall aku tanya , semua jawab benda sama SAKIT BUAH PINGGANG ! 13 tahun, 7 tahun and 6 tahun. Kesian bukan, kecik kecik lagi kena penyakit sebegitu rupa. Adik aku je yang lain SUSPECT DENGUE