buat temanku

assalamualaikum : )

 hari jumaat hari tu aku nampak kau. kau jalan depan rumah aku then kau toleh pandang rumah aku 
kan ? aku nampak tu sebab aku ada dekat dalam. aku tengok je lahh. tak kan lahh aku nak menjeritkan. kalau aku menjerit mesti kau lari punya. aku nak tanya, kenapa kau mesti larikan diri dari aku ? jahat sangat ke aku ni ? aku tau kau dah balik tapi kau tak nak jumpa aku. sejak kau keluar dari sekolah sini kau langsung tak nak jumpa aku. kenapa haa ? walaupun rumah kita dekat. hari tu aku fikir kan nak pergi  rumah kau tapi aku tengok kau dah keluar. so aku batalkan je lahh. 

 dekat area rumah kita ada majlis perkahwinan, aku beria ria lahh nak pergi sebab aku nak jumpa kau. aku tahu mesti tuan rumah jemput family kau. aku tertunggu tunggu kau dekat situ tapi kau takde. yang aku nampak cuma ayah kakak dengan abang kau je. sejak kau pindah kita tak jarang jumpa. berapa bulan yg lepas aku tegur kau. time tu kau nak pergi kedai dan aku pon sama. kita borak borak sekejap. then kita berpisah dekat satu selekoh. time tu kau happy je. then,kau sempat cakap "raya nanti datang lahh rumah". raya tu aku tak sempat pergi rumah kau pon disebabkan busy yg memanjang. 
 dah lahh kau sekolah jauh dari aku. aku teringat lagi time kita kecik kecik dulu, kita selalu main sama sama. tapi sekarang, kau langsung tak nak jumpa aku. kenapa weh ? kenapa ? apa salah aku dekat kau? 
aku menangis tiap kali aku teringat dekat kau. aku rindu kau lahh. aku harap kau baca ni. walaupun kau tak follow aku. aku tau kau ada blogger. 

*khas buat temanku yang di rindui